Blijf op de hoogte

Goud voor ontwerp wervingsbrochure Koning Willem I Prijs

8 december 2017

Onlangs werden de International Creative Media Awards uitgereikt, een wereldwijde competitie voor corporate media, boeken, corporate design en magazines. Het Nederlandse ontwerp- en communicatiebureau Studio Piraat won goud met het ontwerp voor de nieuwe wervingsbrochure van de Koning Willem I Prijs.

"Deze internationale Duitse designprijs betekent een mooie erkenning," zegt ontwerper Sean Nelissen van Studio Piraat. "De allure van de Koning Willem I Prijs vormt het vertrekpunt van het visuele concept. Binnen het ontwerp wilden we het oude met het nieuwe combineren: autoriteit en klasse gecombineerd met start-ups en vernieuwing. Door het zichtbare met het onzichtbare te verweven, is een spannende stijl ontstaan."

Expressieve look
Het jurycommentaar luidt als volgt: ‘De brochure heeft een expressieve look en is voorzien van de kleur van het Nederlandse koningshuis: oranje. Deze stralende kleur wordt vergezeld door een koningsblauwe kleur. De typografie van de koppen is speels en op sommige pagina’s worden de letters als een soort puzzel over de pagina afgebeeld. De paginanummers zijn groot geplaatst als spelelementen.’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het complete jurydocument is via deze link te bekijken: https://issuu.com

Bekijk hier de wervingsbrochure van de Koning Willem I Prijs: www.kw1prijs.nl/media

Vorig artikelOverzicht Volgend artikel